DOBRODOŠLI NA BLOG UDRUŽENJA NOVINARA VOJVODINE

субота, 17. децембар 2011.

Milorad Đurić uručio gran pri Press vitez 2011. Veri Aksentijević

Nagrade šestog TV Festivala Press vitez 2011. su 8. decembra 2011. na svečanoj dodeli u Vladi Vojvodine uručili pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje Milorad Đurići i predsednik TV festivala Press vitez Igor Aleksić, zatim urednica u TV Hepi Mina Kostić, prezenter TV B92 Miloš Milovanović, odgovorna urednica Dokumentarno-obrazovne redakcije TV Vojvodine Svetlana Miljanić, slobodni novinari Nebojša Rašić iz Beograda i Jelena Stamenković iz Novog Sada.

NAGRADA NAD NAGRADAMA TV FESTIVALA PRESS VITEZ 2011.

Veoma smo zadovoljni što možemo da objavimo da GRAN PRI PRESS VITEZ 2011. i neto svotu od 100.000 dinara, veliki pehar italijanske izrade, grafiku Save Stojkova, medalju i certifikat dodeljujemo novinarki dopisništva RTS-a u Kraljevu Veri Aksentijević za minijaturu “Skela”.

Tri decenije neobična žena spaja primitivnom skelom, koja na delu puta postaje i žičara, ljude i obale Ibra. Pedesetogodišnja Milanka Češljarac poslednji je skeledžija što na Ibru malo plovi vodom, a zatim vazduhom uz pomoć razapete sajle. Njeno hibridno plovilo spaja idilična sela na jednoj i pašnjake na drugoj strani, ali više nema koga osim sebe same da vozi, jer ljudi je sve manje. Vera Aksentijević na dva mala minuta televizijske trake kazala je veliku priču o tome gde smo i kuda plovimo. Bez preterivanja, poštapanja rekonstrukcijama, bez prenaglašene muzike, bez jeftine senzacije, već samo istinitom slikom ali i uz očito ogromno novinarsko iskustvo, stavljajući sebe kao ličnost u drugi plan, da bi u centru pažnje gledalaca ostala neobična žena Milanka, koleginica Aksentijević dostiže najfinije reporterske domete koji lelujaju između informativnog i dokumentarnog stila. Minijatura je razmatrana u okviru kategorije informativnih programa, ali je dobila najviše ocene u odnosu na sve radove u zvaničnoj selekciji. Žiri pohvaljuje i snimatelja Zorana Sarića i Slobodana Milokovića.

Žiri je u konkurenciji pregledao 36 radova, što je više od četiri sata programa kratkih formi i odlučio da

PRODUKCIJSKI GRAND PRIX PRESS VITEZ 2011. pripadne

TELEVIZIJI VOJVODINE, Novi Sad

(Informativnom i Dokumentarno-obrazovnom programu)

Ove godine odlučili smo da produkcijski Gran pri Press vitez ne dodelimo na ime tehničkog kvaliteta, već na ime ulaganja finansijskih sredstava u seriju priča od nacionalnog značaja. Emisija “Radar” TV Vojvodine uvodi na velika vrata istraživačko novinarstvo u taj javni servis. Ono je preko potrebno javnom servisu koji bi morao da sve više deluje u interesu građana a ne u interesu vlasti. U tom smeru emisija “Radar” pravi uspešne pomake. Odluka je donesena i zbog prikazanih minijatira Dokumentarno-obrazovne redakcije koja je po mnogima jedna od poslednjih pravih redakcija te vrste u zemlji, sa bogatom sopstvenom proizvodnjom programa. Urednici u TV Vojvodine Marini Fratucan pripada grafika Save Stojkova.

KATEGORIJA DOKUMENTARNIH PROGRAMA

ZLATNU MEDALJU

u kategoriji dokumentarnih programa namenili Nataši Krsmanović za minijaturu “Verem”, Prva srpska televizija, Beograd.

Novinarka je vešt slikar ljudskih naravi. Uz nenametljive rekonstrukcije evocira uspomene na takozvanu devojačku bolest “verem” od koje su umirale ostavljene devojke u selu Rača kraj Bajine Bašte. Bez podsmeha, ili agitacije, napravljen je zapis koji se slobodno kao etnološko blago može pohraniti u Jugoslovenskoj kinoteci, pa ga zato i nagrađujemo, uz pohvale montažeru Darku Simiću i snimatelju Aleksandru Drezgiću. Autorki pripada grafika Save Stojkova i 25.000 dinara.

SREBRNU MEDALJU

u kategoriji dokumentarnih programa dodeljujemo Milanu Pilipoviću za minijaturu “Vrabac Soko”, TV BN, Bijeljina, Republika Srpska, BiH.

Novinar je uhvatio tren i osećanja koja su prelepo istinita. Intervjusiao je i divljeg vrapca i ljude. Ptica je svoje ispričala gestovima, a ljudi rečima. Dirljiva priča o ptici koja leti pod otvorenim nebom, ali sleće da bi milovala ljude koji su je kao malu i nemoćnu spasili. Uspešno, filigransko svedočanstvo o ljubavi koja oplemenjuje život, o vrapcu kojeg su ljudi iz milošte nazvali Soko. Autoru pripada mu grafika Save Stojkova i 18.000 dinara.

BRONZANU MEDALJU

u kategoriji dokumentarnih programa namenili smo Jasni Jovanović za minijaturu “Jasmina”, Prva srpska televizija, Beograd.

Potresna priča o neodgovornom profesoru koji se razneo devedesetih godina pred učionicom punom đaka jer je deci želeo da pokaže bombu koju je nenamerno aktivirao. Dvadeset godina kasnije, oslepela Jasmina Tomić iz Kragujevca ispričala je svoju užasnu priču koja ima delimično srećan kraj. Ova minijatura bila bi još bolje ocenjena da je novinarka upotrebila blažu i empatičniju dramaturgiju i režiju, ali smo kao žiri uvereni da je reč o snažnoj ispovesti koja decu i odrasle upozorava da se s oružjem ne sme igrati, te je zato i nagrađujemo. Pripada joj grafika Save Stojkova i 12.000 dinara.

KATEGORIJA INFORMATIVNIH PROGRAMA

ZLATNU MEDALJU

u kategoriji informativnih programa dodelili smo Tanji Dimitrić –Mijailović za minijaturu “Spona Različitosti”, RTS Šabac.

Koleginica je istančanim i iskusnim novinarskim nervom pokazala da ljubav spaja različite narode i vere, vešto portretišući tople ljudske naravi Srpkinje i Italijana koji su odlučili da do kraja života žive zajedno. Bez patetike, u priči koja bi u nju lako mogla da sklizne, u stilu prave kratke forme koja je stala u dva minuta, novinarka demonstrira kako se i na maloj minutaži može mnogo toga jasno i jezgrovito ispričati, uz snažan autorski pečat. Pripada joj grafika Save Stojkova i 25.000 dinara.

SREBRNU MEDALJU

u kategoriji informativnih programa dodeljujemo Aleksandru Reljiću za minijaturu “Jagoda u grlu”, TV Vojvodine, Novi Sad.

Reporter pravim, čistim istraživačkim pristupom raskrinkava lobije u Srbiji koji uništavaju proizvođača sadnica jagode. Nikola Miletić iz Subotice odlazi u 50 kilometara udaljenu Mađarsku u kojoj biva dočekan kao vrlo dobrodošao privrednik, s pravom razočaran u administraciju sopstvene zemlje jer se u njegovom slučaju ponašala – mafijaški. Reportaža je očito dugo pripremana, a snimana je u Srbiji i Mađarskoj uz veliku hrabrost i umeće novinara kojeg zato i nagrađujemo. Pripada mu grafika Save Stojkova i 18.000 dinara.

BRONZANU MEDALJU

u kategoriji informativnih programa dodeljujemo Nataši Rakić - Bajinovićza minijaturu “Jovan”, TV Hepi, Beograd.

Novinarka zanimljivost gradi tako što priču lišava senzacije. Zida je na temelju porodične ljubavi i sudbine talentovanog mladića Jovana Damjanovića kojem preostaje da ode u neku bogatiju zemlju jer u Srbiji čak ni za njega nema izvesne budućnosti. Dok on bude u Americi, u Srbiji će ostati knjiga koju je o njegovim uspesima napisala njegova majka. Kao svedočanstvo o Jovanu, njegovom ocu i teškom vremenu koje su kao cela porodica uspešno preživeli. Pripada joj grafika Save Stojkova i 12.000 dinara.

NAGRADE SNIMATELJIMA I MONTAŽERIMA

ZLATNA PLAKETA PRESS VITEZ 2011.

za najbolju kameru Milan Petrović, "Astra", Pirot, za minijaturu “Od svitanja do sumraka”. Kolegu smo nagradili za kameru koja realnost odslikava kao realnu bajku. Sleduje mu i 12.000 dinara, i umetničko delo Save Stojkova.

ZLATNA PLAKETA PRESS VITEZ 2011.

za najbolju montažu Ivica Ivanov, Pirot, za minijaturu “Od svitanja do sumraka”. Kolegu smo nagradili za briljantnu montažu koja se retko sreće. Sleduje mu i 12.000 dinara, i grafika Save Stojkova.

ZLATNA PLAKETA PRESS VITEZ 2011, SRBIJA

za najbolju audio Montažu Pedja Miletić, Malta,Golden Plaque Press vitez 2011/Press Knight, Serbia, for the Best Audio Editing, Peđa Miletić, Monolith & Trilight, Malta. Njemu pripadaju plaketa i grafika Save Stojkova.

SPECIJALNE NAGRADE

SPECIJALNU NAGRADU ZA INFORMATIVNI PROGRAM PRESS VITEZ MIROSLAV PUŠIĆ 2011.

dodeljumo Ani Manojlović, za minijaturu “S one strane ogledala – Draško Ređep”, TV Panonija, Novi Sad.

Nagradu koja se dodeljuje u sećanje na velikog jugoslovenskog, srpskog i pre svega vojvođanskog barda informativnog televiziskog programa Miroslava Pušića, namenili smo mladoj novinarki TV Panonije za uspeo intervju koji je sve samo ne dosadan, sve samo ne neukusan, a opet savremen i provokativan. Pripada joj grafika Save Stojkova i besplatno putovanje i boravak na Festivalu Zlatni prosjak u Slovačkoj.

SPECIJALNU NAGRADU ZA REŽIJU PRESS VITEZ ANA NJEMOGA KOLAR 2011.

dodeljujemo Goranu Vukčeviću, za minijaturu “Svetogorski zapisi – senke minulih monaha”, TV Vojvodina, Novi Sad.

Nagradu koja se dodeljuje u sećanje na izuzetnu vojvođansku i slovačku rediteljku, novinarku i urednicu Anu Njemoga Kolar pripala je reditelju Goranu Vukčeviću jer smo primetili zreo i odmeren rediteljski pristup u temi koju nije lako uspešno, s ukusom i merom ekranizovati. Pripada mu grafika Save Stojkova i besplatno putovanje i boravak na Festivalu Zlatni prosjak u Slovačkoj.

Veliki žiri TV Festivala Press vitez 2011: Vesna Sladojević, novinarka i savetnica generalnog direktora Radio-televizije Srbije, Beograd; dr Mimo Drašković, glavni i odgovorni urednik regionalnog naučno-popularnog magazina "Medijski dijalozi", Podgorica, Crna Gora; Mina Kostić, urednica Informativnog programa TV Hepi, Zemun; Nebojša Bugarinović, urednik u TV Avala, Beograd; Branislava Džunov, doajenka TV kritike, list "Blic", Beograd; dr Marijana Šećibović, profesorka komunikologije na Fakultetu društvenih znanosti dr Milenka Brkića, Međugorje, Bosna i Hercegovina; Radivoj Paroški, snimatelj na lokalnoj TV Ju eko, Subotica; Saša Medan, montažer i snimatelj u lokalnoj TV Ju eko, Subotica; dr Refik Šećibović, dekan Fakulteta za međunarodne odnose i diplomaciju, Mostar, Bosna i Hercegovina; diplomirani novinar i master Pi-Ara Nebojša Rašić, slobodni novinar, Beograd; Miloš Jeremić, spiker i novinar, produkcija "The Enter", Beograd; dr Igor Aleksić, predsednik TV Festivala Press vitez i predsednik žirija, Zrenjanin; Jelena Stamenković, slobodna TV novinarka, Novi Sad; Dragana Aksić, realizator informativnog programa Prve srpske televizije, Beograd.

REZULTATI ODVOJENE AKCIJE PRESS VITEZ MONITORING 2011.

Zadovoljstvo nam je da Vas obavestimo o rezultatima akcije PRESS VITEZ MONITORING 2011. U ovogodišnjem žiriju su bili prošlogodišnji dobitnik nagrade Press vitez Mića Miloje Orlović, prezenter TV B92 Miloš Milovanović, odgovorna urednica Dokumentarno-obrazovnog programa TV Vojvodine Svetlana Miljanić, i predsednik TV Festivala Press vitez Igor Aleksić.

Uzimajući u obzir glasove s fejsbuka, zatim pristigle sms glasove, bilo ih je oko hiljadu, ali i glasove samog žirija, donete su odluke:

NAGRADU PRESS VITEZ DUŠANKA KALANJ 2011. poneće voditeljka "Radne akcije" Prve srpske televizije Tamara Grujić. Razlog je pristojno i šarmantno vođenje komercijalne emisije uz neospornu humanitarnu notu koja se se sprovodi na etičan način.

NAGRADU PRESS VITEZ MIĆA MILOJE ORLOVIĆ dodeljujemo voditelju jutarnjeg programa Radio-televizije Srbije Branku Veselinoviću za kontinuiran rad obeležen znanjem, pristojnošću i pravilnim govorom.

NAGRADU PRESS VITEZ FEJSBUK dodeljujemo novinarki Televizije Studio B, Mihaeli Šljukić - Bandović, zarad ozbiljnog novinarskog rada i poštovanja koje iskazuje prema gledaocima, što su joj i uzvratili glasanjem na fejsbuk stranici našeg Festivala.

Nagrađenima pripada po umetničko delo poznatog vojvođanskog slikara Save Stojkova i diploma .

Akciju Press vitez monitoring su organizovali TV Festival Press vitez i Udruženje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina.

Glavni organizator TV Festivala Press vitez 2011. je Društvo srpsko-američkog prijateljstva iz Zrenjanina.

петак, 21. октобар 2011.

UDRUŽENJE NOVINARA VOJVODINE SA PRIVREMENIM SEDIŠTEM U ZRENJANINU OTVARA KONKURS ZA STALNO SEDIŠTE U NEKOJ OD OPŠTINA POKRAJINE

Udruženje novinara Vojvodine (UNV) otvara konkurs za preseljenje u neku od vojvođanskih opština koja je spremna da pruži osnovne uslove za rad UNV. Zainteresovane opštine mogu se javiti na info at unv.rs.
UNV je jedino veće Udruženje koje ima sedište van Beograda ili Novog Sada, a koje je spremno da na republičkom nivou deluje iz jedne od lokalnih sredina, zalažući se za bolji položaj novinara ali i medijski napredak lokalnih sredina. Konkurs ostaje otvoren od dana objavljivanja konkursa na sajtu UNV pa do kraja 2012. godine, uz napomenu da se zatvara onog trenutka kada UNV napravi dogovor na obostranu korist sa nekim od zainteresovanih vojvođanskih gradova.
SKUPŠTINA UNV

среда, 19. октобар 2011.

Dada Vujasinović politički nepodobna?!

Udruženje novinara Vojvodine (UNV) povlači inicijativu za Ulicu Dadi Vujasinović u Zrenjaninu






U martu 2010. godine, uz podršku lokalne samouprave u Zrenjaninu, Udruženje novinara Vojvodine (UNV) predalo je inicijativu za Ulicu ubijenoj novinarki Radislavi Dadi Vujasinović. UNV nije očekivao da skoro posle dve godine čekanja od lokalne samouprave u Zrenjaninu neće dobiti ni pozitivan ni negativan odgovor, što je mimo svih evropskih tekovina poštovanja građana i njihovih inicijativa. Polovinom ove godine došli smo do toga da se gradu Zrenjaninu moramo obratiti po Zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja, jer su naši redovni upiti ignorisani, a po njemu smo dobili iznuđeni i neistinit odgovor da će inicijativa o ulici biti razmotrena na prvom narednom sastanku Komisije za nazive ulica. Do danas nikakvu povratnu informaciju nismo dobili o tom volšebnom sastanku. Naši izvori u lokalnoj samoupravi navode da je „slučaj Dade Vujasinović politički nepodoban“ što kao stav ne razumemo, kao i to da se UNV kažnjava jer je razotkrio aferu mobinga u Radio-televiziji „Santos“ koja je bliska svim prošlim i sadašnjim lokalnim vlastima, ali i zato jer smo se zalagali protiv zabrane izveštavanja nepodnobnim novinarima iz prostorija lokalne samouprave. Zbog svega rečenog, UNV javno povlači inicijativu za Ulicu Dadi Vujasinović, duboko uveren da je Zrenjanin dokazao da je ne zaslužuje. Otkrili smo i da je finansiranje lokalnih medija uslovljeno isključivo pozitivnim izveštavanjem o lokalnoj samoupravi, što je u smislu javnih finansija nedopustivo, a to je takođe bilo osnov za gušenje normalnog rada UNV u Zrenjaninu.  Slučaj Televizije KTV to i dokazuje. Posle negativnog izveštavanja o Danima piva toj medijskoj kući je zaprećeno uskraćivanjem finansiranja iz budžeta lokalne samouprave. Informisanje budžetskim novcem u civilizovanim zemljama ne sme biti uslovljeno načinom izveštavanja. Preuzimamo kao Udruženje i svoj deo odgovornosti zbog pogrešne procene da se u Zrenjaninu cene evropske vrednosti na koje se lokalna samouprava često poziva, a zbog kojih smo se prethodno opredelili da u njemu predamo inicijativu za Ulicu novinarki Radislavi Dadi Vujasinović koja je život dala boreći se za demokratiju i najlepše evropske vrednosti. Takođe, Udruženje je odlučilo da u narednoj godini otvori konkurs za preseljenje u neku od vojvođanskih opština koja podržava novinare i njihovo pravo da u društvu deluju slobodno i nezavisno. O celom slučaju UNV će obavestiti i Savet Evrope i OEBS.

четвртак, 21. април 2011.

U FOKUSU: Bubnjević najavljuje tužbe zbog klevete, Ilić nastavlja s optužbama

Autor: B. Cvejić iz lista Danas, s antrfileom komentara Vladimira Ilića na kraju ovog teksta koji je dodao UNV. Napomena: naslov lista Danas je adaptiran jer u originalu glasi "U FOKUSU: Bubnjević najavljuje tužbe zbog klevete"

Beograd - Nikada nisam radio stalno, honorarno niti na bilo koji drugi radno pravni način za Art-Projekt, koji je izdao knjigu „Slučaj Nacionalni stroj“ Gorana Davidovića. Zbog tih optužbi preduzeću odgovarajuće zakonske korake protiv odgovornih lica - ističe za Danas Dalibor Bubnjević, novoizabrani član Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine. Podsetimo, inicijativa Građanska Vojvodina „upozorila je javnost“ da je Bubnjević radio na marketingu ove knjige, napominjući da se njegovim izborom „društveno afirmišu nosioci nacističke ideologije“.

Nakon demantija Bubnjevića, Građanska Vojvodina juče je ponovo reagovala saopštenjem u kojem navodi da je „novoimenovanom članu UO RTV trebalo tri godine da bi se odrekao svog saradnika Ivana Danikova, urednika izdavačke kuće Art Projekt, koja je 2006. izdala knjigu „Slučaj Nacionalni stroj“.

„Dok 2009. nije verovatno rešio da intenzivira svoju političku karijeru, on ovu činjenicu nije poricao. Bubnjević je i posle presude koju je dobio u sporu sa Danikovim nastavio da sarađuje u marketingu izdavačke kuće ovog Firerovog urednika, i to sve do danas“, navodi se u saopštenju Građanske Vojvodine.


Bubnjević napominje da se izdavač više puta javno izvinio za zloupotrebu njegovog imena i prezimena, kao i da smatra da su optužbe „lične prirode, odnosno linč, koji je možda pokrenuo neko od protivkandidata za članove UO RTV“.


- Knjigu nisam ni čitao, a tokom 2008. sam saznao da je moje ime objavljeno u impresumu. Tokom nekoliko meseci zahtevao sam od Danikova da povuče knjigu, on to nije želeo, pa sam ga zato tužio - objašnjava Bubnjević.

Na osnovu sudske presude povodom tužbe Bubnjevića, u koju je Danas imao uvid, izdavač je bio u obavezi da se javno izvini za neovlašćeno korišćenje njegovog imena, kao i da na ime naknade štete za pretrpljene duševne bolove zbog povrede časti i ugleda isplati Bubnjeviću 500.000 dinara.
Urednik izdavačke kuće Ivan Danikov takođe je demantovao za Danas da je Bubnjević radio u ovoj izdavačkoj kući i na marketingu knjige Gorana Davidovića.

- Ako postoji ikakva NVO Građanska Vojvodina zašto se nije potpisao predstavnik iste, koliko je projekata ostvarila, koliko je članstvo - kaže Danikov.


Podsetimo, nakon što je RRA objavila listu kandidata za članove upravnih odbora RTS i RTV postojao je rok od 15 dana za prigovore i žalbe, ali na adresu RRA nije stigao nijedan prigovor u vezi sa Bubnjevićem.
Reakcije novinarskih udruženja
Predsednica Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović kaže za Danas da „nije fer nazivati Bubnjevića promoterom nacizma, jer je na sudu dokazano da to nije tačno“. Prema njenim rečima, optužbe na njegov račun „liče na hajku“, jer činjenice govore u njegovu korist.
Potpredsednica Nezavisnog udruženja novinara Srbije Jelka Jovanović navodi za naš list da je „prema podacima koje je Bubnjević predstavio verovatno u pravu i da ne postoje formalne prepreke za njegov izbor za UO RTV“. Međutim, ona dodaje da je i teško ne uvažiti saopštenje Građanske Vojvodine.
Udruženje novinara Vojvodine navodi u saopštenju da su iznete optužbe protiv Bubnjevića „tendenciozno uništavanje ličnosti i profesionalnog kredibiliteta“ i da bi država tome trebalo da stane na put.

KOMENTAR KOJI JE DOSTAVLJEN UNV-U, MIMO TEKSTA U DANASU

Postovani/a,
Slobodan sam da Vam, s obzirom na vase javne uloge, uputim ovaj mejl. tekst koji komentarisem ce sutra (u cetvrtak) objaviti Danas. Ovaj komentar je veceras (u sredu) objavljen u elektronskom izdanju tog lista, uz napis pod nazivom “Bubnjevic najavljuje tuzbe zbog klevete “.
Komentar sam potpisao kao i ovaj mejl.
S postovanjem,
V. Ilic
CC. RRA
Bubnjevic je vec 2007. morao znati da je u knjizi Gorana Davidovica zvanog Firer naveden kao sef marketinga, jer je te godine poceo sudski process sa mnom u toku koga je i sudu i protivnoj strani dostavljen faksimil impresuma knjige kao dokaz, a potom je sudu dostavljena i sama knjiga. U toku procesa je mesecima u kontinuitetu priznavao svoju vezu sa ovom knjigom. Uostalom, on i Ivan Danikov, koji ga je navodno zloupotrebio njegovo ime, zajedno su me tuzili. Ovo je lako proveriti u sudskim spisima.
http://www.danas.rs/danasrs/drustvo/bubnjevic_najavljuje_tuzbe_zbog_klevete_.55.html?news_id=214026



среда, 20. април 2011.

REAGOVANJE: DALIBOR BUBNJEVIĆ NIJE PROMOTER FAŠIZMA

ZRENJANIN 20.04.2011. - Udruženje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina pruža punu podršku Daliboru Bubnjeviću, glavnom i odgovornom uredniku Lista „Zrenjanin“ koji je imenovan za člana Upravnog odbora Radio-televizije Vojvodine. U Listu „Blic“ i u „Elektronskim novinama“ danas su objavljeni tekstovi „Promoter Firerove knjige izabran u Upravni odbor RTV Vojvodine, odnosno „Izabran stručnjak za reklamiranje fašizma“. Udruženje novinara Vojvodine iz Zrenjanina smatra da je reč o takozvanom spinovanju javnosti i kršenju Kodeksa novinara Srbije koji obavezuje na dužnu novinarsku pažnju.


Naime, priča da je Dalibor Bubnjević promoter knjige „Slučaj nacionalni stroj“ su netačne, što je kolega dokazao i na Opštinskom sudu u Zrenjaninu još 2009. Na sudu je potvrđeno da je njegovo ime kao promotera sporne knjige u impresum samoinicijativno i inercijom, tj. štamparskom greškom, stavio izdavač s kojim je ranije imao saradnju isključivo na polju beletristike. Na sudu je dokazano da se Dalibor Bubnjević nije pojavio ni na jednoj promociji skandalozne knjige, tj. ne samo da nije bio njen promoter već ni posetilac promocije pa je sud dosudio da mu se isplati odšteta od pola miliona dinara.

Smatramo da Građanska Vojvodina koja je plasirala netačne informacije, kao i novinari koji su ih preneli bez provere, nanose nenadoknadivu štetu novinaru koji je poznat po umerenim stavovima i kolegijalnosti.

„Imate novinara u Zrenjaninu koji vole ili ne vole rad Dalibora Bubnjevića, za kojeg lično smatram da je solidan novinar, ali nijedan kolega neće reći da je reč o promoteru fašizma. Ovo je vreme beskrupuluznog lepljenja opasnih etiketa. Ozbiljna država bi tome morala da stane na put, jer se radi o tendencioznom uništavanju ličnosti i profesionalnog kredibiliteta čoveka koji to svakako nije zaslužio. Uporno tvrditi da je neko zbog štamparske greške, a bez učešća na bilo kojoj promociji sporne knjige, podržavalac fašističke ideologije je strašno i spada u kršenje ljudskih prava koje je sve a samo nije građansko i evropsko“, naglašava predsednik UNV Igor Aleksić. „Pozivamo Udruženje novinara Srbije i Nezavisno Udruženje novinara Srbije da takođe stanu u odbranu Dalibora Bubnjevića jer imamo utisak da su sve iznete tvrdnje insinuacije koje se konstruišu paušalno, bez iznošenja validnih dokaza. Sud je po ovom pitanju rekao svoje, tj. da Dalibor Bubnjević nije bio promoter knjige ‘Slučaj nacionalni stroj’, a ko i zašto podgrejava stare, netačne informacije je pitanje za istražne organe ove zemlje jer je reč o pokušaju mešanja u rad nezavisnih regulatornih tela kao što je Republička radio-difuzna agencija“, naglašava predsednik Udruženja novinara Vojvodine Igor Aleksić.

INFORMATIVNA SLUŽBA UDRUŽENJA NOVINARA VOJVODINE (UNV) IZ ZRENJANINA

среда, 16. фебруар 2011.

UNV APELUJE NA MEDIJE DA NE ZLOUPOTREBLJAVAJU SLUČAJ BEKVALAC-IKODINOVIĆ

Zrenjanin, 16.02.2011. - Udruženje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina poziva medije da prekinu zloupotrebljavanje privatnosti estradne umetnice Nataše Bekvalac i njenog bivšeg supruga Danila Ikodinovića. Javne ličnosti imaju umanjeno pravo na privatnost samo ako je ugrožen neki od opštih društvenih interesa, što u slučaju njihovog razvoda nikako nije slučaj. Posebno zabrinjavaju tvrdnje Bekvalčeve i Ikodinovića da nisu dali nijednu izjavu a da su različiti mediji plasirali izmišljenje izjave i neproverene informacije. Novinari, i mediji uopšte, nemaju prava da uništavaju tuđe živote i dostojanstvo samo da bi podizali tiraže, to jest rejtinge, pa UNV podseća pojedine kolege da nije loše s vremena na vreme pročitati Kodeks novinara Srbije koji bi im morao biti vodilja u svakodnevnom radu.
UDRUŽENJE NOVINARA VOJVODINE (UNV) - ZRENJANIN

уторак, 15. фебруар 2011.

LIST „ZRENjANIN” PONOVO NOVČANO KAŽNJEN

DUŠEVNA BOL UZGAJIVAČA PATULJASTIH PASA


Izvor: Dnevnik, 12.02.2011; Strana: 13




Regionalni nedeljnik “Zrenjanin”, jedan od najtiražnijih lokalnih listova u zemlji, moraće da plati još jednu novčanu kaznu. Pravnosnažnom presudom Apelacionog suda u Novom Sadu preinačeno je prvostepeno rešenje Višeg suda u Zrenjaninu po kojem je bio odbijen tužbeni zahtev Zrenjaninca D. M. protiv “Zrenjanina“ i glavnog i odgovornog urednika Dalibora Bubnjevića.

Veće Apelacionog suda je delimično usvojilo žalbu tužioca i obavezalo NIP “Zrenjanin“ i Bubnjevića da solidarno, na ime nematerijalne štete za pretrpljene duševne bolove, D. M. isplate 80.000 dinara, kao i sudske troškove u iznosu od 69.775 dinara. D. M. je, inače, jedan od aktera priče o ubistvu "divljeg" taksiste P. Š., o kojem je, svojevremeno, brujala zrenjaninska čaršija. I druge osobe koje su dovođene u vezu s ovim slučajem, tužile su list “Zrenjanin”, ali i druge medije, i uglavnom dobijale sudske sporove.

– U presudi novosadskog Apelacionog suda piše da je tužilac, kome je povređeno pravo ličnosti, instalater za grejanje i klimatizaciju, da se bavi uzgojem pasa patuljaste rase u vidu neregistrovanog zanimanja i da je ranije krivično osuđivan na kaznu zatvora od četiri meseca, i to zbog neovlašćenog posedovanja vatrenog oružja i ometanja službenog lica u obavljanju dužnosti. Takođe se navodi da je kažnjavan i za saobraćajne i prekršaje protiv javnog reda i mira – kazao je juče Bubnjević, i podsetio na to da je pre četiri meseca “Zrenjanin”, po istom osnovu, a prema drugoj presudi Apelacionog suda u Novom Sadu, morao da plati ukupno oko 450.000 dinara.

Bubnjević smatra da je pravnosnažnom presudom Apelacionog suda povređena sloboda mišljenja i izražavanja “jer svako ima pravo da istinito, potpuno i blagovremeno bude obaveštavan o pitanjima od javnog značaja, a sredstva javnog obaveštavanja su dužna da to pravo poštuju”.

– Podnećemo ustavnu žalbu jer smo mišljenja da je presuda doneta uz bitne povrede odredaba Zakona o javnom informisanju i protivno Evropskoj konvenciji o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda. Podsetimo da su novinari lista “Zrenjanin” oktobra 2010. godine protestovali ispred zgrade zrenjaninskog Višeg suda, ukazujući na očiti nesklad profesionalnih novinarskih standarda i sudske prakse. Izražavamo duboku bojazan da usled finansijskog iscrpljivanja, zbog odluka pravosudnih vlasti, preti opasnost da će lokalni i regionalni mediji širom Srbije prekinuti da obavljaju svoju delatnost – zaključio je Bubnjević.



Autor: Ž. BALABAN





понедељак, 07. фебруар 2011.

BEZ KOMENTARA: INICIJATIVA ZA ULICU DADE VUJASINOVIĆ I DALJE U PRAŠNJAVOJ OPŠTINSKOJ FIJOCI

ZRENJANIN, 07.02.2011. - Udruženje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina marta prošle godine uputilo je inicijativu da se jedna od ulica u Zrenjaninu nazove po hrabroj srpskoj novinarski Radislavi Dadi Vujasinović, koja je svojevremeno surovo ubijena uz pokušaj bivšeg režima da njeno ubistvo falsifikuje kao suicid. Tada smo dobili verbalna uveravanja kako je predlog važan za grad Zrenjanin i kako će nadležna komisija brzo razmotriti celu inicijativu. Ali, lokalna samouprava nije odgovorila ni na jedan naš dopis kojim smo se interesovali za status inicijative, sve dok posle deset meseci čekanja nismo uputili zahtev po Zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja. Jedanaestog meseca od podnetog zahteva najzad smo dobili odgovor da ništa nije urađeno, tj. da će "inicijativa biti razmotrena na jednom od narednih zasedanja nadležne komisije". Pokazalo se da za komisiju Dada Vujasinović ne predstavlja nikakav prioritet. Bez komentara.



Udruženje novinara Vojvodine (UNV)

петак, 04. фебруар 2011.

RASPLET AFERE SANTOS - UNV JE PLASIRAO SAMO ISTINU, A MILE BESLAĆ VIŠE NIJE DIREKTOR

Udruženje novinara Vojvodine (UNV) prošle godine je intenzivno obaveštavalo javnost o zloupotrebama u okviru RTV Santos, a najviše u vezi sa mobingom radnika i zakidanjem njihovih zarada, u sprezi sa različitim inspekcijama. Tadašnji direktor RTV Santos Mile Beslać presretao je vikom  i pretećim tonom pojedine izveštače koji su pisali o svemu, a našoj organizaciji je zapretio tužbom koju do danas nismo dobili. Pod pritiskom javnosti, političkih krugova,  i porodice, Mile Beslać se povukao sa funkcije direktora RTV Santos. Finansijski zastupnik RTV Santos sada je mlađa kćerka Mileta Beslaća - Dejana Tucić, a starija kćerka Dubravka Popović postala je predsednica upravnog odbora, to jest direktorka RTV Santos.
Neko je pokušao obmanuti, "spinovati" lokalnu javnost kako je Beslać postao manjinski vlasnik RTV Santos tako što je "nesvesno" prepisao deo svojih akcija, ali takve priče su laž jer se uvidom u bazu podataka Agencije za privredne registre može potvrditi da Mile Beslać i dalje poseduje 51% akcija RTV Santos, a njegova bivša žena Mirjana Beslać vlasnički udeo od 49%.
Promenom menadžmenta nije se stalo sa otkazima. Jedna od prvih saradnica Mileta Beslaća, navodno rođaka Mirjane Beslać, i  direktorka marketinga RTV Santos, Daliborka Ulemek, dobila je otkaz a novi angažman našla je na KTV televiziji u Zrenjaninu kao saradnik u marketingu.
UNV se nada da će novi menadžment uspešno rešiti nagomilane probleme koji su nastali u vreme direktorovanja Mileta Beslaća uz zadovoljstvo što smo pomogli da se ublaže problemi bespomoćnih radnika onda kada su im svi okrenuli leđa.
UDRUŽENJE NOVINARA VOJVODINE (UNV) - ZRENJANIN

четвртак, 03. фебруар 2011.

CRNI GRAN PRI za februar zbog kršenja etike redakciji informativnog programa Prve srpske TV, a ZLATNI GRAN PRI za februar zbog visokih etičkih dometa ekipi INSAJDERA

Udruzenje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina odlučilo je da ustanovi mesečna priznanja za loš i dobar primer iz oblasti kršenja etike u medijima, to jest za visoke etičke domete, koja će dodeljivati po potrebi.
Prvi put dodeljujemo nagradu za teško kršenje etike CRNI GRAN PRI, i to za februar, redakciji informativnog programa Prve srpske TV iz dva razloga. Prvi je jer je kao udarnu vest 1. februara Prva emitovala zakucanu ruku radnika-štrajkača iz Novog Pazara i krv, bez zamagljenja potresnih prizora, što je protivno Kodeksu novinara Srbije, a drugi je razlog što je ta TV urgirala u pojedinim dnevnim novinama da se skine, tj. cenzuriše naše već objavljeno saopštenje sa sajta o tome, za šta imamo i validne dokaze. A to je takođe težak etički propust. Podsećamo na saopštenje koje smo tada dali: "Prva srpska televizija 1. februara 2011, u centralnoj informativnoj emisiji u 18 časova, emitovala je potresne snimke i krv, to jest bukvalno za dasku zakucanu ruku radnika 'Iskra metala' iz Novog Pazara Halka Društinca. Premda su gledaoci upozoreni da slede 'potresni snimci' smatramo da je uređivački tim Prve grubo i beskrupulozno prekršio Kodeks novinara Srbije koji zabranjuje emitovanje suviše potresnih scena koje mogu pogotovo štetno delovati na maloletnike. Scene su morale biti zamagljene što tim informativnog programa Prve nije učinio. Pozivamo Sektor za medije Ministarstva kulture i Republičku radio-difuznu agenciju da preduzmu mere iz svojeg resora kako bi primereno kaznile odgovorne jer se ovakvoj takozvanoj uređivačkoj politici mora stati na put.

Javno upućujemo pitanje Prvoj da li bi vest o štrajku u Novom Pazaru bila emitovana kao prvi video-paket da nije bilo zakucane ruke i da li zaista smatraju da je takvo ponašanje profesionalno?"

ZLATNI GRAN PRI za februar koji mesečno, po potrebi možemo dodeliti za visoke etičke domete, ovoga puta pripao je istraživačkom timu emisije INSAJDER TV B92 jer je još jednom založio sopstvenu sigurnost kako bi razotkrio prevaru ogromnih razmera na kopu Kolubara. Novinarski tim TV B92 poštujući najviše etičke standarde uspeo je da proizvede i visoki rejting, pokazujući tako da se gledaoci mogu zainteresovati i novinarskim pregnućem a ne samo beskrupuloznom zloupotrebom medijskih etičkih principa.



UDRUŽENJE NOVINARA VOJVODINE (UNV) - ZRENJANIN

уторак, 01. фебруар 2011.

RRA I MINISTARSTVO DA KAZNE PRVU SRPSKU TELEVIZIJU ZBOG ZLOUPOTREBE NESREĆE RADI BESKRUPULOZNOG POVEĆANJA REJTINGA

Prva srpska televizija 1. februara 2011, u centralnoj informativnoj emisiji u 18 časova, emitovala je potresne snimke i krv, to jest bukvalno za dasku  zakucanu ruku  radnika "Iskra metala" iz Novog Pazara Halka Društinca. Premda su gledaoci upozoreni da slede "potresni snimci" smatramo da je uređivački tim Prve grubo i beskrupulozno prekršio Kodeks novinara Srbije koji zabranjuje emitovanje suviše potresnih scena koje mogu pogotovo štetno delovati na maloletnike. Scene su morale biti zamagljene što tim informativnog programa Prve nije učinio. Pozivamo Sektor za medije Ministarstva kulture i Republičku radio-difuznu agenciju da preduzmu mere iz svojeg resora kako bi primereno kaznile odgovorne jer se ovakvoj takozvanoj uređivačkoj politici mora stati na put.
Javno upućujemo pitanje Prvoj da li bi vest o štrajku u Novom Pazaru bila emitovana kao prvi video-paket da nije bilo zakucane ruke i da li zaista smatraju da je takvo ponašanje profesionalno? Kao izvršni urednik problematične emisije potpisao se Zoran Baranac, a kao autor reportaže Enes Radetinac.
UDRUŽENJE NOVINARA VOJVODINE  (UNV) - ZRENJANIN



четвртак, 27. јануар 2011.

LIČNI PODACI IZLOŽENI NA POLICAMA




Izvor: Politika, 27.01.2011; Strana: A8


Nadležni dve godine kasne sa Uredbom o zaštiti osetljivih

podataka, kao što su oni o zdravstvenom stanju, seksualnom

životu, žrtvama nasilja...

– Naši građani su naviknuti da svaki čas daju svoje lične podatke, čak i kopije dokumenata, bez jasne predstave o tome zbog čega ih daju i kako će se s njima dalje postupati i da li će eventualno biti zloupotrebljeni – kaže poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić.

Povodom Evropskog dana zaštite podataka o ličnosti, koji se sutra prvi put obeležava i u Srbiji, sa ciljem da se ukaže na značaj prava na privatnost i na obaveze svih onih koji rukuju nečijim ličnim podacima, Šabić u razgovoru za „Politiku” podseća da je baš na sutrašnji dan, pre tri decenije, usvojena Konvencija 108 SE o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka.

– Postoje najmanje dva dobra razloga za obeležavanje tog događaja kod nas. Jedan je više formalan, reč je o međunarodnim obavezama iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju. Drugi je suštinski, reč je o potrebi i obavezi da unapredimo nivo zaštite privatnosti građana i da smanjimo rizike povrede prava. Srbija se SSP-om obavezala da će uskladiti svoje zakonodavstvo o zaštiti ličnih podataka sa komunitarnim zakonodavstvom i međunarodnim propisima o privatnosti, kao i da će formirati nezavisno nadzorno telo sa dovoljno finansijskih i ljudskih resursa kako bi efikasno nadziralo i garantovalo primenu nacionalnog zakonodavstva o zaštiti ličnih podataka” – napominje Šabić.

Poverenika posebno zabrinjava što se mnoge institucije odnose nemarno prema zaštiti podataka o ličnosti.

– I kod onih koje nešto s tim u vezi preduzimaju često imamo paradoksalne situacije. S jedne strane, elektronske baze podataka su evropski zaštićene, sa šifrovanom mogućnošću pristupa i neizbrisivim tragom o svakom pristupu, a – s druge – sadržinski identične papirne zbirke podataka koje se nalaze na otvorenim policama, na dohvat su ruke, bez ikakve zaštite. Javno sam na to upozorio ministra zdravlja nakon kontrole u transfuziološkim ustanovama.

Podsećajući da je Srbija donela Zakon o zaštiti podataka o ličnosti, poverenik ističe da on nije sasvim usaglašen sa standardima EU.

„Još nismo doneli zakone kojima bi bila uređena pitanja zaštite podataka u nekim posebno delikatnim oblastima, kao što su obrada biometrijskih podataka, video nadzor, privatni sektor bezbednosti. Neki akti koji su doneti, sa stanovišta zaštite podataka, krajnje su problematični, poput Zakona o elektronskim komunikacijama”, precizira naš sagovornik.

Od potrebnih podzakonskih propisa, u roku su doneti samo oni za koje je nadležan bio poverenik. Međutim, ukazuje Šabić, oni propisi za koje su bili nadležni vlada ili ministarstva, ili su doneti sa zakašnjenjem, ili uopšte nisu doneti. Šabića posebno zabrinjava dvogodišnje kašnjenje sa Uredbom o zaštiti naročito osetljivih podataka – zakonom je predviđena posebna zaštita podataka kao što su oni o zdravstvenom stanju, seksualnom životu, žrtvama nasilja ili nacionalnosti.

Vlada je takođe, na uporno insistiranje poverenika, usvojila Strategiju zaštite podataka o ličnosti, ali za sada je to „mrtvo slovo na papiru”.

– Mada je rok odavno istekao, vlada nije donela akcioni plan za realizaciju Strategije – kaže Šabić.

Autor: A. APOSTOLOVSKI

У ОВОМ ТРЕНУТКУ МИТРОВИЋ ЗАСЛУЖУЈЕ ПОДРШКУ СВИХ НОВИНАРА

САПОПШТЕЊЕ ПОВОДОМ ПОКУШАЈА ТРОВАЊА ВЛАСНИКА РТВ ПИНК: УНВ ПРВО ЕСНАФСКО УДРУЖЕЊЕ КОЈЕ ЈЕ ДАЛО ПОДРШКУ ЖЕЉКУ МИТРОВИЋУ

ЗРЕЊАНИН, 27.01.2011. - Удружење новинара Војводине (УНВ) из Зрењанина пружа јавну подршку власнику Радио-телевизије „Пинк“ Жељку Митровићу и позива полицију и безбедносне службе да се што пре открију евентуални починиоци покушаја убиства Митровића вишемесечним тровањем.


„У крви власника Пинка пронађене су различите отровне материје, што су потврдили најбољи немачки лекари, па се као еснафско удружење с разлогом бринемо за Митровићеву сигурност“, наглашава председник Удружења новинара Војводине Игор Алексић. „Апелујемо на полицију да ефикасно и с пажњом испита цео случај. Колеге новинаре позивамо, да се без обзира на различита убеђења, без обзира да ли је реч о личности с РТС, Б92 или Пинка, у оваквим тренуцима ујединимо, јер су напади на медије и медијске раднике учестали а неретко се завршавају и кобно. У кризним моментима неопходно је показати солидарност, а покушај тровања Жељка Митровића заслужује једногласну осуду целог еснафа“, закључује Алексић. „Посебно су ружни и неетични претходни покушаји да се болест власника Пинка припише наводном неуредном животу и узимању опијата. Без обзира што јавне личности имају умањено право на приватност, то не значи да се њихово достојанство сме блатити непровереним лажима и то у најтежим тренуцима њихових живота. Такве такозване новинаре који на најсрамнији начин крше Кодекс новинара Србије најоштрије осуђујемо уз жаљење што тираже граде на несрећи. Као председник УНВ Митровићу у име свих новинара најискреније желим оздрављење и сваки просперитет“, закључио је председник УНВ Игор Алексић.

„С разлогом можемо претпоставити да иза покушаја тровања Митровића стоје они који покушавају успоставити потпуну контролу над медијима у Србији, али оставићемо полицији да расветли цео случај уз наду да ће власника Пинка, као и челнике осталих медија, и све новинаре, у будућности ефикасно заштити“, такође је наглашено у саопштењу УНВ.

Удружење новинара Војводине (УНВ) из Зрењанина је прво новинарско Удружење које је реаговало на вест о покушају тровања Жељка Митровића.

Председник Удружења новинара Вojводине (УНВ) из Зрењанина

Игор Алексић

JAVNA PRIREDBA RT STARA PAZOVA

STARA PAZOVA: RT Stara Pazova, koja postoji već skoro 44 godine, nastavljajući tradiciju prvog lokalnog radija u Sremu, Radio Vojke (1967) organizuje 28. januara javnu priredbu povodom emitovanja 1.500. „Kulturne dimenzije“, koja je jedna od najstarijih radijskih emisija iz kulture u Srbiji. Autor i voditelj emisije, novinar Anđelka Mali, jedan je od pionira lokalnog informisanja u ovoj sredini, inače i dopisnik „Dnevnika“, a od samog početka rada u radiju, najpre kao saradnik, a potom kao zaposleni novinar, uređuje oblast kulture. Kroz „Kulturnu dimenziju“ (emituje se petkom u 17 časova) prošlo je na hiljade ljudi, a kamoli informacija, u periodu od skoro 32 godine, a autor i emisija su se okitili priznanjima: Plaketa „Svetlost“ Opštine Stara Pazova 1981. i prva nagrada Zajednice radiodifuznih organizacija Vojvodine 1987.

Priredba posvećena ovom jubileju informisanja, a naročito iz kulture, biće održana u skupštinskoj sali u Beloj zgradi, na Trgu dr Zorana Đinđića u 17 časova, uz direktni prenos na 91,5 megaherca, na talasima Radio Stare Pazove. Svečanosti će prisustvovati predstavnici institucija kulture i lokalne zajednice, kulturni radnici staropazovačke opštine, ali i Srema, a u programu će učestvovati glumica Đurđija Cvetić, solista grupe „Legende“ Ivan Milinković, mr kontrabasa Ljubinko Lazić, član Beogradske filharmonije i kvarteta „Bassiona Amorosa“ iz Minhena, pijanistkinja Bojana Sovilj, mecosopran Bojana Stavrov, etno-pevačica Ana Nedeljković-Branković i tenor Boris Babik. Pokrovitelj priredbe je Opština Stara Pazova, uz sponzore.

Autor: A. M.



понедељак, 24. јануар 2011.

UREĐIVAČKA POLITIKA UNV SPRAM KOMENTARA NA BLOGU

UNV donosi odluku o uređivačkoj politici spram anonimnih komentara na ovom blogu:

Govor mržnje i nepristojnost neće biti tolerisani, a svako kritičko mišljenje je dobrodošlo.


Objavljeni komentari sadrže stavove koji nisu stavovi Udruženja novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina, tj. ne odgovaramo za komentare korisnika sajta. Odgovornost za sadržinu poruke i tačnost podataka snose korisnici sajta koji su komentare poslali.

Komentari sa ozbiljnim tvrdnjama moraju biti potpisani i propraćeni brojem mobilnog telefona i kućnom adresom, koje redakcija na molbu može razmotriti da zadrži u tajnosti, ali posle provere. Anonimne napade na pojave i ličnosti  ne moramo objavljivati!

уторак, 18. јануар 2011.

SRAMNE ODLUKE DOMAĆEG SUDSTVA PROTIV MEDIJA SE NASTAVLJAJU: KARLOVAČKI LIST I UREDNIK DA PLATE OKO 500.000 DINARA JER SU PISALI O NASILJU NA JAVNOM MESTU

Udruženje novinara Vojvodine (UNV) iz Zrenjanina oštro protestuje zbog presude Višeg suda u Novom Sadu kojom se praktično gasi jedino informativno javno glasilo na području opštine Sremski Karlovci - Karlovački list.

Ovo je još jedan u nizu slučajeva u kojima je suđeno javnim glasilima zbog događaja o kojima javnost ima opravdan interes da bude obaveštena. Jedan od aktera u sukobu o kojem je pisao Karlovački list je nosilac državne funkcije, koji je potvrdio istinitost svega što je objavljeno.
Radnik obezbeđenja Savo Pavlović (član DSS-a) fizički je napao potpredsednika Skupštine opštine Sremski Karlovci Gorana Savića (člana DS-a) što se dogodilo 31. marta 2009. godine u sedištu Južnobačkog upravnog okruga u Novom Sadu. O tome je izveštavala većina medija, a ne samo Karlovački list. Novinarsko izveštavanje je dokumentovano Sudu, a u prilog istinitosti ide i izjava Gorana Savića, koji je saslušan u svojstvu svedoka, i koji je više puta potvrdio pisanje medija.

Sudiji Stanimirki Lalović očigledno to nije bilo dovoljno pa je zanemarila čak i činjenicu da je zbog napada novosadska policija podnela zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv Save Pavlovića. O povredama koje je naneo Goranu Saviću postoje i lekarski nalazi. Zatvaranje očiju pred činjenicama koštaće urednika, to jest lokalno javno glasilo, koje se građanima deli besplatno, čak 200.000 dinara!

Nasilnik Goran Savić tu se nije zaustavio već je list tužio zbog korišćenja fotografije koju je u vreme izbora, kao kandidat DSS svojeručno dao Redakciji na neograničeno objavljivanje u maju 2008. godine. Iako je urednik dostavio objavljenu fotografiju i primerak  lista iz 2008, na šta se Savić svojevremeno nije žalio, sudija je odlučila da navodno nelegalno korišćenje fotografije košta dodatnih 200.000 dinara, a na sve to treba ura;unati još i troškove parničnog postupka od 84.600 dinara, tako da je plasiranje istine Karlovački list u ukupnoj svoti zadužilo za oko pola miliona dinara!

UNV i Karlovački list upozoravaju novinare da napad na javnom mestu, odnosno u službenim prostorijama Južnobačkog okruga, sud tretira kao «privatno mesto», te da će ovakvo nakaradno i samovoljno tumačenje proizvesti nesagledive posledice prilikom svakog narednog izveštavanja o pojavama, događajima i ličnostima o kojima ima opravdan interes da zna.

Sa kakvom pažnjom je sudija Stanimirka ekspresno okončala ovaj postupak, svedoči i činjenica da to njenom mnogo viđenijem kolegi, sudiji Sabahudinu Tahiroviću (izabran za sudiju Ustavnog suda Srbije), nije uspelo na prethodna četiri ročišta.

Karlovački list posebno  naglašava da je optužba navedena u obrazloženju Višeg suda u Novom Sadu na račun Karlovačkog lista da je nasilni tužitelj (Sava Pavlović) »trpeo fizičke bolove zbog povrede časti i ugleda i povrede prava na privatnost» velika uvreda i laž (čak ni tužilac to nije tako okarakterisano), zbog čega je list prinuđen da pomoć i zaštitu potraži od Apelacionog suda u Novom Sadu.

UNV i Redakcija Karlovačkog lista smatraju da su ovakve presude drastični primeri ograničavanja slobode štampe i udaljavanje Srbije od evropskih standarda. Karlovački list će zaštitu, ukoliko bude bilo potrebe, zatražiti i u Sudu za ljudska prava u Strazburu, tvrdi glavni i odgovorni urednik Karlovačkog lista Branislav Sančanin.

понедељак, 17. јануар 2011.

PRESS VITEZ JEDNA OD DVE NAJVAŽNIJE MEDIJSKE MANIFESTACIJE ZA REPUBLIKU SRBIJU

Državna sekretarka Ministarstva kulture Republike Srbije Snežana Plavšić - Stojanović u petak 14. januara 2011. primila je predsednika TV Festivala Press vitez Igora Aleksića, kako bi razgovarali o budućnosti naše najuticajnije medijske manifestacije u regionu. Sekretarka je naglasila da je Press vitez veoma važan za Republiku Srbiju jer je u zemlji i regionu stekao ugled i snagu koja se i očekuje od manifestacija finansiranih javnim novcem, ali da se i naše najbolje manifestacije moraju navikavati na novu disciplinu.



Aleksić je zahvalio sekretarki i istakao da u Republici postoje svega dve medijske manifestacije koje je Ministarstvo okvalifikovalo kao prvorazredno važne za naše novinarstvo i medije, a to su INTERFER i PRESS VITEZ, "pa bi bilo uputno da, bez obzira na teška vremena, postoji veće razumevanje za medijske, a ne samo kulturne manifestacije na realnoj listi prioriteta". Aleksić je obavestio sekretarku da je PRESS VITEZ desetak puta jeftiniji od sličnih manifestacija u regionu, a i do pedesetak puta jeftiniji od manifestacija istog ranga u svetu. Takođe je rekao da je PRESS VITEZ višestruko jeftiniji od prestižnih domaćih kulturnih manifestacija, a da ipak obavlja sličan posao, te je zamolio za manje birokratskih prepreka koje ugrožavaju redovno održavanje naših najvažnijih medijskih manifestacija, među kojima je i PRESS VITEZ. Kao i da se nada da Ministarstvo primenjuje podjednake kriterijume prema svima.

Državna sekretarka je objasnila da se Republika Srbija uvodi veoma stroge evropske standarde, i da je u tranzicionom periodu veoma teško i za Ministarstvo i za korisnike javnog novca, jer se obe strane moraju naviknuti da komplikovane procedure i zahteve sprovode efikasnije. Zbog toga je mnogim korisnicima sredstava kod kojih su uočeni veći propusti tražen povraćaj sredstava ili su drastično umanjena sredstva u budućnosti, a zbog manjih propusta, ili korisnika, ili Ministarstva u procesu kontrole, došlo je do kašnjenja koja su kolateralna šteta uvođenja strožijih standarda.
Plavšićeva je zaključila da će Ministarstvo nastaviti da finansira Press Vitez, a da će manji birokratski problemi lako biti rešeni, jer obe strane imaju dobre volje.
Svečana dodela TV Festival Press vitez 2010. zbog toga će biti održana do kraja februara ove godine, a TV Festival Press vitez 2011. završiće se u redovnom decembarskom terminu.
Sastanku je prisustvovao i Dejan Stojanović, pravnik Ministarstva kulture koji je objasnio nove zahteve koje pred Srbiju stavlja Evropska unija u domenu finansiranja kulturnih i medijskih manifestacija, a to su još veća disciplina i transparentnost.

PRESS VITEZ je manifestacija koja pet godina uspešno brendira Srbiju u regionu, promoviše više standarde u medijskim profesijama. U tome su mu od početka glavni partneri Vlada Vojvodine i Ministarstvo kulture republike Srbije.

(Na fotografiji: Snežana Plavšić - Stojanović)

недеља, 16. јануар 2011.

ZLATNA MEDALJA "MEGATRENDA" DEKANIMA ANI LANGOVIĆ I MILIVOJU PAVLOVIĆU

U ponedeljak, 27.12, u zgradi Megatrend univerziteta, održana je proslava povodom dvadeset prve godišnjice postojanja ove institucije. U uvodnom govoru prisutnima se obratio rektor prof. dr Mića Jovanović, koji je tom prilikom pozdravio sve goste i zahvalio se na podršci. Zatim su uručena priznanja najzaslužnijim članovima kolektiva, kao i spoljnim saradnicima. Priznanje „Zlatna medalja Megatrenda“ dodeljena je prvi put ove godine. Među dobitnicima priznanja, za zalaganje u Megatrend zajednici, bili su i dekanka Fakulteta za poslovne studije prof. dr Ana Langović i dekan Fakulteta za kulturu i medije pof. dr Milivoje Pavlović.
Ovom skupu, pored studenata i zaposlenih, prisustvovali su i gosti među kojima su se našli i ministar prosvete dr Žarko Obradović, rektor Univerziteta u Beogradu prof. dr Branko Kovačević, predsednik Skupštine grada Beograda Aleksandar Antić, prof. dr Dragoljub Mićunović, Den Šamon, dugogodišnji najbliži saradnik Baraka Obame, dr Jovan Krkobabić, akademik Ljubiša Rakić, Valter Švimer, predsednik Megatrend univerziteta i mnogi drugi.

Pored rektora, okupljenima su se obratili i ministar prosvete, predsednik Univerziteta, kao i akademik Ljubiša Rakić.

Nakon programa, u holu zgrade Univerziteta, otvorena je izložba radova studenata i profesora FUD, koju su zajedno otvorili ministar Obradović i dekan Fakulteta za umetnost i dizajn Miloš Šobajić.

четвртак, 13. јануар 2011.

LAŽNA INICIJATIVA DA RIČARD HOLBRUK DOBIJE ULICU U BEOGRADU

Zrenjanin, 12.01.2011. - Društvo srpsko-američkog prijateljstva demantuje da je podnelo inicijativu da preminuli političar Ričard Holbruk dobije ulicu na Novom Beogradu. Ne ulazeći u lik i delo preminulog političara, ističemo da smo pre svega apolitična organizacija, kao i da neistini moramo stati na put. Naime, na sajtu časopisa „Pečat“ objavljena je informacija da je „Udruženje američko-srpskog prijateljstva“ koje ni ne može biti registrovano prema zakonu jer ima suviše sličan naziv sa našim, tj. ni ne postoji, predložilo pomenutu inicijativu. Zbog toga smo dobili mnoge telefonske pozive u kojima smo pitani za celu stvar. Kao izvor te „vesti“ na sajtu časopisa „Pečat“ je navedena TV B92, što je takođe netačno. Provere u Sekretarijatu za kulturu grada Beograda i dalje traju, jer je on nadležan za promene naziva ulica, ali rečeno nam je da nisu čuli za takvu inicijativu i da misle da je lažna.

Društvo srpsko-američkog prijateljstva je organizacija okrenuta ka srpskoj dijaspori, bavi se pre svega kulturom, i ovakav tekst posmatra kao pokušaj da bude uvučena u politiku.

Ozbiljni mediji poput „Pečata“ ne bi smeli prenositi tekstove koji su satira bez jasnog nadnaslova koji to naglašava, jer poturanjem lažnih vesti doprinose zbunjivanju javnosti, što je nezakonito, ali i protiv teorije, etike i osnovnog smisla novinarstva. Primećujemo da je ispod teksta potpisan Pavle Ćosić što je pseudonim ili pravo ime autora koji objavljuje tekstove na satiričnom sajtu Njuznet koji bukvalno izmišlja vesti da bi kritikovao društvenu stvarnost. To što radi Njuznet je u redu, ali diskutabilni su takozvani ozbiljni mediji koji izmišljotine plasiraju kao ozbiljne vesti bez provere izvora. Ili sa željom da namerno zbune javnost.

UPRAVNI ODBOR DRUŠTVA SRPSKO-AMERIČKOG PRIJATELJSTVA sa sedištem u Zrenjaninu
(Na fotografiji: Ričard Holbruk)

понедељак, 10. јануар 2011.

NOVI OPTIMIZAM“ NA RADIO ZRENJANINU

Izvor: Danas, 06.01.2011; Strana: 12



Zrenjanin - Radio Zrenjanin započinje programsku saradnju sa Pokretom „Novi optimizam“, najavila je urednica ove radijske kuće Aranka Molnar na konferenciji održanoj povodom početka emitovanja prve emisije. - Kao regionalna radio stanica imamo obavezu da deo svog programa ustupimo nezavisnim produkcijama - kaže Molnarova, dodajući da je do sada bilo malo programskih sadržaja zrenjaninskih nezavisnih produkcija.

- Emisija počinje da se emituje u subotnjem terminu, u večernjim satima, i zamišljena je kao kontakt program. Realizovaćemo je u studiju, uz živa uključenja iz Kluba „Zeleno zvono“ i javljanje reportera - objasnila je Aranka Molnar.

Kako je najavio tim „Novog optimizma“, emisija će početi da se emituje u subotu, 8. januara u 20 časova. Četvoročasovni program namenjen je mladima, a svojim sadržajem ponudiće razgovore sa zanimljivim gostima i mnogo muzike.

- Otvaramo vrata novim idejama i novim ljudima, želja nam je da animiramo ljude kojima će ovakva komunikacija značiti. Emisija još uvek nema naziv, raspisaćemo konkurs za logo, naziv i voditelje - objašnjava Branislav Grubački, vlasnik „Zelenog zvona“.

Prvu emisiju vodiće Igor Brakus, gosti su Dragan Ristić iz grupe „Kal“ i Milan Mumin, a slušaoce očekuje puno iznenađenja.

Autor: M. P.

Na fotografiji: logo "Zelenog zvona"